Altior plaatst Multikorf op basisscholen

Op de drie basisscholen in Heeswijk-Dinther, is op woensdag 14 maart een Multikorf op het speelplein geplaatst. Het initiatief hiervoor kwam van Korfbalvereniging Altior, met behulp van subsidies van de Rabobank (Rabobank Clubkascampagne), Coop en gemeente Bernheze. Het doel van dit project is het kennismaken met de sport korfbal en stimuleren van beweging onder basisschoolkinderen.

De eerste korf werd geplaatst op basisschool ‘t Palet, waar Dennis van den Heuvel (bestuurslid Altior) dank uitsprak voor de financiële hulp en voor het enthousiasme van de basisscholen. De drie directeuren waren met enkele leerlingen aanwezig, evenals afgevaardigden van de Rabobank en de Coop en bestuursleden van Altior. De officiële opening werd verricht door de directeuren, die de eerste bal richting de korf mochten gooien. Met twee directrices met een korfbalachtergrond was het onverwachts directeur Dirk Verwijst van Het MozaÏek, die als eerste wist raak te gooien in de hoogste korf.

Een mooi initiatief in Heeswijk-Dinther, wat ongetwijfeld veel plezier zal brengen op de basisscholen.