Nieuwsbrief april 2019

Kamp
Ook dit jaar was het Altior kamp weer met Pasen.  Op vrijdag 19 april vertrokken ruim 45 kinderen met de leiding op de fiets naar De Leijgraaf in Vorstenbosch.
Op vrijdag was er de playbackavond voor iedereen en voor de oudere jeugd daarna een spooktocht met veel spoken! Zaterdag werd eerst de wedstrijd van de C1 tegen Swift gespeeld.
Daarna was de activiteit ver weg steppen en met een zelfgebouwd vlot terugkomen. Rond 6 uur was er een bootcamp van Theo Lucius. In de avonduren nog een bosspel op Bedaf. Zondag werden er paaseieren gezocht en was er een jachtspel in het dorp. Toen het donker was, werd het Zweeds Loopspel gespeeld. Maandag lekker uitslapen en naar huis. Het was wederom een zeer geslaagd kamp. Leiding bedankt, maar zeker ook alle speelsters! Het was geweldig, volgend jaar weer!

Peilers beleidsplan
In de kantine hangt vanaf het buitenseizoen elke twee weken een peiler vanuit het beleidsplan. Op dit moment is dat de peiler ‘betrokkenheid’ . Hiermee willen we jullie meenemen in het beleidsplan.

Clubgebouw
We willen de kinderen vragen niet rond het clubgebouw te rennen, want wellicht vallen ze dan aan de voorzijde in de sloot en zakt het zand terug in de sloot. Dit is recent door de bouwploeg met veel zorg aangepast.

Ballen te koop
Er zijn 15 oude ballen te koop. 5 stuks maat 4 en 12 stuks  maat 5. De prijs is 5 euro per stuk. Reserveren via Francis Collart (06-52844786 of franciscollart@outlook.com). Wie het eerst komt, wie het eerst maalt.

Trainen meivakantie
Het was afgelopen week (de week van 22 april) geen trainen voor de jeugd. De tweede week (volgende week) van de meivakantie wordt er wel weer getraind.

Huldiging C1
De C1 wordt in de rust van de eerste thuiswedstrijd van de senioren 1 gehuldigd voor het behalen van het Nederlands Kampioenschap in de zaal. Leuk als jullie daarbij zijn! De huldiging is op zondag 12 mei en de wedstrijd begint om 15.00 uur.

Aftredende leden bestuur
Hierbij willen we jullie informeren dat er twee aftredende leden zijn in het bestuur: Martine de Visser en Marlies van Grinsven. Zij zullen in de aankomende jaarvergadering aftreden. De jaarvergadering is op maandag 3 juni, agenda en uitnodiging volgt per mail.

Toekomst Altior
De laatste maanden hebben we op een aantal momenten gesproken over de Toekomst van Altior. We willen onze ambitie op het gebied van zowel onze positie in de samenleving, maar ook op het gebied van sportontwikkeling graag met jullie delen en hierover in discussie gaan. We zijn van mening dat we een boel kunnen bereiken wanneer we gezamenlijk de schouders eronder zetten.
We hebben een sessie gepland voor alle seniorleden, A-leden, leiding, ouders en andere belangstellenden. Opgeven is niet nodig, iedereen die Altior een warm hart toedraagt is welkom. De lopende trainingen op dat moment zullen een andere invulling krijgen (hierover volgt nog info).
Het vindt plaats op donderdag 09 mei van 19.00h-20.15h in het clubgebouw.  Ben jij er bij?

Parkeren accommodatie

• Indien er nog parkeervakken vrij zijn, graag je auto parkeren in de vakken en niet langs de kant van de weg. Dit is extra gevaarlijk met fietsers en maakt het lastig voor auto’s om langs te kunnen rijden. Indien er geen parkeerplek meer vrij is, dan kun je het beste maar aan één kant van de weg parkeren, zodat andere auto’s er nog langs kunnen.
  • Daarnaast is het bij uitwedstrijden verstandig om bij het clubgebouw of op de parkeerplaats te verzamelen, dus niet midden op de weg waar alle auto’s langs rijden. Dit gebeurt nog wel eens, maar is ook erg gevaarlijk.