Nieuwsbrief april 2021

Vervanging kunstgras: 2 nieuwe kunstgrasvelden
In de vorige nieuwsbrief heb je kunnen lezen dat het spannend was omtrent de plannen voor ons kunstgras. Op 8 april heeft de gemeenteraad gelukkig besloten om in te stemmen met de budgetvergroting en dat we dan daadwerkelijk 2 nieuwe kunstgrasvelden gaan krijgen!! Op dit moment loopt de aanbesteding en de gemeente hoopt nog deze zomer te kunnen realiseren. Wij hopen natuurlijk ook dat het op korte termijn gaat lukken; ook dit is weer spannend.

Veldcompetitie
Na een lange periode van onzekerheid of de veldcompetitie nog zou starten dit voorjaar, heeft het bondsbestuur besloten dat er geen tweede helft van de geplande veldcompetitie plaats zal vinden.

Trainers
Het is elk seizoen weer een uitdaging om alle teams van een trainer te voorzien. De jeugdteams kunnen we gelukkig altijd voorzien van trainers, maar we vinden het jammer dat dit niet lukt voor de seniorenteams. Ken jij iemand of ben jij degene die we zoeken? Laat het dan alsjeblieft weten door een mailtje te sturen naar: secretariaat@altior-korfbal.nl

Samenwerking Biljart Royal en Altior
De samenwerking tussen Biljart Royal en Altior ligt nog steeds op koers. Zoals al eerder aangekondigd wordt er gewerkt aan de juridische en financiële haalbaarheid van dit project. Verder zijn er ook grote stappen gezet op het gebied van de technische haalbaarheid en wordt er steeds gedetailleerder gekeken naar het ontwerp. Bovendien wordt er gepraat met diverse sponsoren en ook zij dragen Altior een warm hart toe. Met hun hulp en onze inzet zouden we erin moeten kunnen slagen om iets moois neer te zetten.

Jeugdfonds Sport & Cultuur
Het Jeugdfonds is er voor kinderen en jongeren die opgroeien in gezinnen met weinig geld. En dat zijn er, vanwege de coronacrisis, steeds meer. Het Jeugdfonds wil dat alle kinderen en jongeren lid kunnen worden van een sportclub, of dans-, muziek-, theater- of kunstlessen kunnen volgen. Is er thuis te weinig geld? Dan betaalt dit fonds (https://jeugdfondssportencultuur.nl/) de contributie van de sportclub.
Dit Jeugdfonds is bedoeld voor de jeugdleden, maar we zouden ons kunnen voorstellen dat seniorleden hard getroffen zijn door de crisis. We zouden het zonde vinden dat leden stoppen om deze reden. Zoek in dat geval contact met het secretariaat en we proberen dan een oplossing te vinden. Vanzelfsprekend vertrouwelijk.

Coronaregels naleven
Helaas horen we steeds vaker dat de coronaregels op de club niet worden nageleefd. We doen hierbij een oproep om je aan de regels te houden zodat we samen veilig kunnen blijven sporten.

Activiteiten
Op 3 april stond de korfbal-doe-dag op het programma. Er waren echt heel veel aanmeldingen en wat was het leuk. Verschillende spelletjes, Victoria de kikker en vooral heel veel plezier!

Op 9 april was er een online bingo voor onze senioren leden, A’s en vrijwilligers. Onder het genot van een hapje en een drankje werden de mooiste prijzen in de wacht gesleept. We willen iedereen die een prijs gesponsord heeft, van harte bedanken! Het was weer een leuke avond!

Op 16 april stond de kluizenspeurtocht op het programma, voor de jeugd tot en met de C’s. Een gezellige avond, vol met het kraken van codes en het vinden van schatten.

En wat waren er veel mooie polities en boefjes. Meiden, super leuk dat jullie er allemaal waren! Tot de volgende keer!