Nieuwsbrief augustus 2019

Begin
De meeste leden zijn alweer naar school of werk. We zijn weer klaar voor een nieuw seizoen bij Altior. Iedereen heeft per mail het adresboekje ontvangen met daarin de commissies en de leiding/scheidsrechters met telefoonnummer en e-mailadres. De wedstrijden en de indeling van de kantinedienst en de rijlijsten zijn ook al bekend gemaakt per mail.

Data:

1. Op woensdag 14 augustus is het bestuur voor de eerste keer weer bij elkaar geweest.
  2. Start competitie: de competitie start dit jaar in het weekend van 7 en 8 september 2019. De selectie start op zondag 15 september met de competitie.
  3. Oefenprogramma:

Op zondag 18 augustus speelden Senioren 3 een oefentoernooi bij Diosa.
Op zaterdag 24 augustus hebben de A’s een driekamp bij Altior gespeeld.

Op donderdag 22 augustus speelden Senioren 3 een oefenwedstrijd tegen Flash 1.
Op zondag 25 augustus was er voor Senioren 1 en 2 een trainingsdag bij Altior van 10.30 tot 14.30 uur.
Op dinsdag 27 augustus speelden Senioren 1 en 2 een oefenwedstrijd bij DAW in Schaijk.
Op zaterdag 31 augustus is er voor (bijna) alle jeugd een toernooi bij SCMH in Mariaheide. Daar oefenen de jeugd speelsters met hun (nieuwe) team.

Rabobank ClubSupport
De Rabobank ClubSupport is weer in volle gang. De vorige vier edities hebben we een mooi centje op weten te halen, maar vorig jaar hebben we niet genoeg op weten te halen om ons doel te kunnen realiseren. Daarom is dit jaar wederom ons doel trainingsjassen voor de leiding en officiële shirts voor onze verenigingsscheidsrechters aan te schaffen. We vinden dat netjes en herkenbaar. Zo kunnen we ook naar buiten toe laten zien wie we zijn. Van 27 september tot en met 11 oktober kan je als lid van de Rabobank je stem uitbrengen. We roepen jullie dan ook allen op om te stemmen op Altior!

Gouden tips voor langs de lijn
Bij Altior vinden we het belangrijk dat we met plezier kunnen sporten en dat er respect is voor iedereen op en rond het veld. We hebben een paar gouden tips voor langs de lijn.

1. Prestatie geeft plezier en plezier geeft prestatie.
  2. Moedig aan, maar coach niet mee.
  3. Moedig alle kinderen aan, niet alleen die van jezelf.
  4. Geef zelf het goede voorbeeld, bemoei je niet met de arbitrage.
  5. Laat je kind zijn of haar sport zelf beleven. Laat je kind zelf aangeven en de leiding nemen in hoe intensief en hoog het wil sporten.

Kantine dinsdagavond
Er is geen barbezetting meer op dinsdagavond. Er kan daarom niks genuttigd worden. We vinden het jammer dat we dit besluit hebben moeten nemen. Mocht je interesse hebben om op dinsdagavond kantinedienst te draaien, neem dan contact op met Dennis of iemand anders van het bestuur.

Toekomst Altior
Op  9 april en 10 mei hebben we gesproken over  de toekomst van Altior. In deze sessies zijn veel zinvolle ideeën voorgesteld om Altior toekomstbestendig te maken. Deze zijn in een extra bestuursvergadering deze zomer besproken. Er zijn voor de start van dit seizoen direct al zaken in gang gezet. Een kleine greep hieruit:

• Altior is per 1 augustus rookvrij
  • Er is een nieuw trainingsplan voor de jeugd gestart, waarin leeftijdsgroepen regelmatig gezamenlijk trainen en de B,C en D jeugd clinics krijgt van de selectiespeelsters.
  • Onze materialen worden aangevuld, zodat er altijd voldoende materiaal van goede kwaliteit is.
  • Er staan mooie nieuwe loopauto’s op de club, ook de allerkleinsten zijn bij ons altijd welkom.

Er loopt nog veel meer, de werkgroepen worden hiervan op de hoogte gebracht en in de volgende nieuwsbrief kunnen jullie hier meer over lezen.

Fluiten wedstrijden Altior
De eerste bijeenkomst van de scheidsrechters heeft inmiddels plaatsgevonden. Het gaat weer een hele klus worden om alle wedstrijden van een scheidsrechter te voorzien. Het kan daarom ook dit seizoen voorkomen dat de senioren die verder geen vrijwilligerstaken uitvoeren worden ingedeeld om een wedstrijd te fluiten van de D en C jeugd. Mocht je interesse hebben om structureel wedstrijden te gaan fluiten, neem dan contact op met Toos. Je kan dan officieel opgeleid worden tot scheidsrechter. De opleiding wordt betaald door Altior en in het opleidingstraject word je door iemand van Altior begeleid.

Privacy KNKV app
Ouders van leden onder 16 jaar kunnen met het e-mailadres dat bekend is bij Altior inloggen in de KNKV app. In de app kunnen de gegevens van het kind gewijzigd worden, ook de zichtbaarheid/privacy van het kind binnen de app. Denk hierbij aan het wel of niet zichtbaar zijn van de pasfoto en telefoonnummer. Leden van 16 jaar of ouder kunnen dit zelf in de KNKV app aanpassen.

E-mailadressen
Hierbij alle Altior e-mailadressen:

• Secretariaat secretariaat@altior-korfbal.nl
  • Wedstrijdsecretariaat wedstrijdsecretariaat@altior-korfbal.nl
  • JeugdTC jeugdtc@altior-korfbal.nl
  • Penningmeester penningmeester@altior-korfbal.nl

Sponsors
We zijn blij dat we weer nieuwe sponsors mogen verwelkomen. Deze zomer zijn er twee nieuwe borden opgehangen van MTC en Annelies Medi Spa. Daarnaast hebben we donderdag 29 augustus voor elk team vanaf de welpen tot en met de senioren 1 nieuwe bidons met rekjes gekregen van Dailylean. Fantastisch, zo kunnen we het nieuwe sportjaar weer goed van start.

We wensen iedereen een mooi, sportief seizoen met veel plezier!