Nieuwsbrief augustus 2018

Begin
De meeste leden zijn alweer naar school of werk. We zijn weer klaar voor een nieuw seizoen bij Altior. Iedereen heeft per mail het adresboekje ontvangen met daarin de commissies en de leiding/scheidsrechters met telefoonnummer en e-mailadres. De wedstrijden en de indeling van de kantinedienst en de rijlijsten zijn ook al bekend gemaakt per mail.

Data:
1. Op maandag 20 augustus is het bestuur voor de eerste keer weer bij elkaar geweest.
2. Start competitie: de competitie start dit jaar in het weekend van 8 en 9 september 2018. De selectie start op zondag 23 september met de competitie.
3. Oefenen: op zaterdag 1 september is er voor (bijna) alle jeugd een toernooi bij SCMH in Mariaheide. Daar oefenen de jeugd speelsters met hun nieuwe team.
4. De selectie heeft al een oefenwedstrijd gehad op 19 augustus, maar gaan ook nog oefenen op dinsdag 28 augustus, thuis tegen Avanti/Celeritas. Om 19.15 uur speelt het 2e en om 20.30 uur speelt het 1e.

Fluiten
Het kan voorkomen dat de senioren die verder geen vrijwilligerstaken uitvoeren vanaf dit seizoen bij uitzondering ook worden ingedeeld om een wedstrijd te fluiten op de D en C jeugd vanwege een dringend tekort aan scheidsrechters.

Foto’s drone
Tijdens het ouder-kind toernooi zijn er foto’s gemaakt met een drone. Alle aanwezigen maakten samen het woord Altior op het veld en dit is erg leuk geworden. Hier een van de foto’s. Op de website zal ook snel een foto komen!

Wijziging speelduur
Vanaf dit seizoen is er een wijziging in de speelduur van de A-junioren en de senioren. Zij gaan op het veld 2 x 30 minuten spelen in plaats van 2 x 35 minuten.

Privacy KNKV app
Vanaf juli 2018 is er een nieuwe versie van de KNKV app. Daarin kunnen jongeren onder de 16 jaar niet meer zelf de persoonlijke gegevens aanpassen. Denk hierbij aan pasfoto en telefoonnummer. Dit komt door de nieuwe AVG wet. Die stelt dat kinderen tot 16 jaar niet zelf mogen aangeven of zij met naam en/of foto zichtbaar willen zijn binnen een platform. Bij Altior staan de leden onder de 16 jaar al met het e-mailadres van de ouders/verzorgers in het systeem, dus de ouders kunnen met het eigen e-mailadres inloggen en de gegevens van het kind wijzigen.

Nieuwe e-mailadressen
Er zijn nieuwe e-mailadressen voor een aantal commissies. Mede door het vervallen van het KNKV e-mailadres willen we graag een uniform e-mailadres om het gemakkelijker te maken.
Hierbij alle nieuwe e-mailadressen met de commissies:
Secretariaat: secretariaat@altior-korfbal.nl
Wedstrijdsecretariaat: wedstrijdsecretariaat@altior-korfbal.nl
JeugdTC: jeugdtc@altior-korfbal.nl
Penningmeester: penningmeester@altior-korfbal.nl

Glasvezel
Bij het afsluiten van een glasvezelpakket bij TriNed krijg je na de aanmelding een e-mail waarmee een favoriete vereniging gekozen kan worden. Dit is natuurlijk Altior! Wij krijgen voor elke aanmelding een bedrag. Dus hoe meer mensen onze vereniging selecteren, hoe hoger het sponsorbedrag. De eerste twee kwartalen van 2018 hebben we al € 160 ontvangen! Zou fijn zijn als jullie (en jullie omgeving) Altior willen selecteren, zodat we nog meer geld kunnen ophalen. Alvast bedankt!

We wensen iedereen een mooi, sportief seizoen met veel plezier!