Nieuwsbrief januari 2019

Gelukkig nieuwjaar
Voor iedereen nog de beste wensen voor 2019, op naar weer een sportief jaar!

Carnavalskienen
Ieder jaar is het weer een groot feest: het carnavalskienen voor de jongste jeugd. Deze activiteit zal plaatsvinden op vrijdag 22 februari van 18.00 tot 20.00. Doen jullie mee? De uitnodiging volgt snel.

Sportkampioenen jeugd 2018
De D1 en de C1 (van vorig seizoen) worden gehuldigd als sportkampioenen jeugd 2018. Daarnaast is de C1 genomineerd voor sportploeg van het jaar 2018. Super! Dit doordat ze zowel in de zaal als op het veld kampioen zijn geworden én zelfs Nederlands Kampioen op het veld. De huldiging en bekendmaking vindt plaats op zondag 27 januari vanaf 14.30 uur bij Lunenburg in Loosbroek. Wij wensen de D1 en C1 en familie/vrienden veel plezier tijdens deze middag!

Rompregeling arbitrage
Misschien heb je er wel eens van gehoord, misschien ook niet. Wat houdt het precies in, de rompregeling arbitrage? In het kort: voor elke scheidsrechter/beoordelaar die bij onze vereniging komt fluiten/beoordelen (dus iemand buiten onze vereniging) moeten wij ook een scheidsrechter/beoordelaar leveren voor wedstrijden buiten onze vereniging. Dit wordt gedaan door Ans, John, Anja, Diana en Toos. Dit seizoen moeten we zowel op het veld als in de zaal voor 46 wedstrijden een scheidsrechter/beoordelaar leveren voor wedstrijden buiten onze vereniging, in totaal dus 92 wedstrijden! In de eerste helft van het veld hebben we er 25 gefloten/beoordeeld. In de zaal staat de teller momenteel op 19 wedstrijden. Als je de rompregeling arbitrage niet haalt, dan betaal je per wedstrijd die je tekort komt een boete. Als je echt veel te weinig wedstrijden haalt, krijg je het volgend seizoen zelfs punten in mindering (beginnend bij het hoogst spelende team in het wedstrijdkorfbal met uitzondering van senioren 1, dus in ons geval zou senioren 2 punten in mindering krijgen als we te weinig wedstrijden fluiten/beoordelen). Het is dus heel belangrijk dat we voldoende scheidsrechters/beoordelaars hebben. Zowel voor de wedstrijden bij Altior want dan kunnen onze KNKV scheidsrechters buiten onze vereniging gaan fluiten/beoordelen, als voor de wedstrijden buiten onze vereniging. Wil je meer weten over de rompregeling of over het fluiten van wedstrijden? Spreek gerust een van onze scheidsrechters eens aan!

Quiz
Vrijdag 22 maart is het weer quiz in de kantine van VV Heeswijk, voor alle seniorenleden, vrijwilligers en A-jeugd. Noteer dit alvast in je agenda!

Kamp
Het jaarlijkse kamp vindt dit jaar plaats tijdens Pasen (19 april t/m 22 april). De mail met het inschrijfformulier is al naar alle jeugdleden gemaild. Geef je op!