Nieuwsbrief januari 2022

Coronaversoepelingen / competitie info
We zijn ontzettend blij dat we weer mogen starten met de competitie. Op woensdag is de midweek al begonnen en afgelopen weekend de breedtekorfbal teams. Komend weekend komen ook de A1, B1 en senioren 1,2,3 weer in actie. Ook publiek is weer welkom! Zien we jullie snel weer op de tribune?

Enquête samenwerking Altior – Biljart Royal
Sinds enige tijd zijn wij als bestuur van Altior bezig met het onderzoeken van een mogelijke samenwerking met Biljartvereniging Biljart Royal. Zoals reeds toegelicht tijdens de laatste jaarvergadering hebben we, in samenwerking met Biljart Royal, onderzocht wat de samenwerking betekent op het gebied van verbouwen, overeenkomsten en financiën. Inmiddels weten we op conceptueel niveau wat dit betekent voor de situatie voor Altior. Aangezien we nu op het punt staan om een besluit te moeten nemen over de haalbaarheid van het plan willen we jullie en betrokkenen van Altior graag hierin betrekken. Hierom willen we je vragen om een enquête in te vullen. Alvast dank voor jullie input!
Enquête: Formulier invullen

COOP statiegeldactie
COOP klanten kunnen tijdens het inleveren van statiegeldflessen (groot en klein) ervoor kiezen om het geld te doneren aan een goed doel. Tussen 1 januari en 31 maart 2022, zijn wij als Korfbalvereniging Altior het goede doel!
Doneer je statiegeld en COOP verdubbelt het bedrag! Met een kleine bijdrage kan dat voor ons als vereniging dus veel betekenen. Zó maken we samen ‘t verschil. Sparen jullie allemaal mee?

Bingo
Langzaam maar zeker mogen we weer steeds meer en de activiteitencommissie doet hun uiterste best om voor iedereen leuke avonden te organiseren. Zo hebben we vrijdag 21 januari een geslaagde bingo gehad met A’s, senioren en vrijwilligers, en staat er voor volgende week nog een bingo op de planning voor de B’s, C’s en D’s welke zelfs weer fysiek mag plaatsvinden! We hopen jullie hier terug te zien! Uitnodiging voor de bingo van 4 februari kun je vinden onderaan deze mail.

Stukje Brabants Dagblad Omnisportpark
Begin januari heeft er in het Brabants Dagblad een stukje gestaan over de mogelijkheid om woningbouw te realiseren op het terrein van Avesteyn en hockey HDL. Deze sportclubs zouden dan in de toekomst een andere huisvestiging moeten krijgen. Er is gesproken met de 5 buitensportverenigingen van HD (dus ook VV Heeswijk, Tennis en Altior) of zij de intentie hebben om mee te willen denken met de gemeente over de mogelijke invulling van een omnisportpark.
Het Wat, Wie, Welke, Wanneer en Hoe zijn nog onbekend. We willen jullie slechts informeren van onze kant dat erover gesproken is en zal worden.

Bestuursleden
Lian van den Hurk, Inge Ponsen en Irene van Zutphen treden aan het eind van dit korfbalseizoen af als bestuursleden van Altior. Wij gaan op zoek naar vervangers. Bij dezen alvast bedankt voor jarenlange inzet voor onze mooie club!

Nieuwe scheidsrechters
We hebben een aantal jeugdspeelsters die super fanatiek en enthousiast zijn begonnen met fluiten. We zijn heel blij met deze nieuwe scheidsrechters en hopen dat er meer gaan volgen! Dames, zet ‘m op!

Spelregelbewijs update
Iedereen (vanaf de 14 jaar en nog geen spelregelbewijs in bezit) moet weer aan de slag met het halen van een officieel Korfbalmasterz spelregelbewijs. We weten dat een aantal meiden hier al mee bezig zijn geweest, maar zien ook dat nog vele nog moeten starten. Graag roepen we jullie via deze weg nogmaals op om hier mee aan de slag te gaan en dit voor april af te ronden. Heb je vragen hierover dan kun je terecht bij Sarah.