Nieuwsbrief maart 2017

Kampioenen
In de zaalcompetitie zijn er drie teams van Altior kampioen geworden. Alle teams hebben weer veel geleerd, fijn gekorfbald en plezier gehad. Twee jeugdteams zijn kampioen geworden: C1 en de B2. Dames en leiding allemaal proficiat! Ook het eerste is kampioen geworden. Dat wil zeggen dat zij promoveren naar de Topklasse. Dames, ook van harte gefeliciteerd.

B1
Onze B1 heeft op het NK in de zaal helaas geen podiumplaats weten te bemachtigen. Ze zijn als vierde geëindigd. Toch zijn we super trots op deze groep meiden. Het is al een hele prestatie om bijna allemaal als eerste jaar B’s op het Nederlands Kampioenschap te mogen staan!

Zaalkampioen
Trainster van de C1 en oud speelster Jet van Gerwen is met de Korfrakkers 18 maart nationaal zaalkampioen geworden! Zij wonnen op overtuigende wijze met 22-10 van Swift. Vanuit Altior waren er een heleboel supporters aanwezig om Jet en de rest van het team aan te moedigen. Jet, gefeliciteerd met het kampioenschap!

Sportplaatjesactie
Inmiddels is de sportplaatjesactie gestart. Vol enthousiasme is iedereen aan het sparen. De standaard begroeting bij Altior is op het moment: “Ik heb jou, heb jij mij al?”

Erg leuk om te zien dat het boek en de actie door iedereen is omarmd. Er zal over een aantal weken ook nog een ruilmiddag worden georganiseerd, zodat we kunnen zorgen dat iedereen zijn boek aan het einde van de actie vol heeft. Je kunt nog sparen tot en met 9 mei. In de kantine staat inmiddels ook een box waarin je de naam voor de mascotte kunt doen. Tegen het einde van de actie zullen we de winnende naam bekend maken.

Nieuwe trainers
Zoals de meesten van jullie inmiddels zullen weten, gaat onze huidige hoofdtrainer Niek ons na dit seizoen verlaten. De senioren TC is de afgelopen periode daarom druk bezig geweest te zoeken naar een nieuwe hoofdtrainer en we zijn blij te kunnen vertellen dat dit gelukt is! Martien Romviel zal met ingang van seizoen 2017-2018 verantwoordelijk zijn voor onze Senioren 1 en 2. Onze Senioren 1 zullen hem dit seizoen nog als tegenstander treffen, omdat Martien op dit moment nog actief is als hoofdtrainer bij Klick ’15.Tijdens deze zoektocht kwamen we ook een oude bekende tegen van Altior. Pieter van den Brink (enige seizoenen geleden hoofdtrainer bij ons) wil graag weer bij Altior aan de slag. Hij zag voor zichzelf geen rol weggelegd als hoofdtrainer, maar wel in het opleiden van (jonge) talenten om de aansluiting te vinden bij de senioren selectie. Pieter zal daarom volgend seizoen de Junioren A1 voor zijn rekening nemen. Pieter zal dit seizoen al langzaamaan de huidige Junioren A1 gaan overnemen.

Eerste speelweekend
Volgend weekend (1 en 2 april) gaat ons buitenseizoen weer van start. Op zaterdag en zondag spelen alle teams weer competitie. We zijn er klaar voor!

Activiteit
Op vrijdag 7 april van 18.00 uur tot 20.00 uur wordt er weer een leuke spelletjesavond georganiseerd bij het clubgebouw voor alle welpen, F, E, D en C jeugd. Doen jullie gezellig mee? De uitnodigingen komen snel jullie kant op.

Kamp
Met Pasen gaan onze jeugdleden op Altior-kamp. De voorbereidingen zijn in volle gang en we zijn verheugd te kunnen mededelen dat er 80 speelsters meegaan. Laten we er met elkaar weer een mooie seizoenshelft van maken! Succes en veel plezier!