Nieuwsbrief oktober 2020

Kunstgrasveld update
Ons kunstgrasveld is aan vervanging toe, daar zijn we al een tijd mee bezig. De gesprekken met de gemeente verlopen constructief. Helaas duurt het allemaal langer dan we vooraf gehoopt hadden. Budgettair moet het totale project terug naar de gemeenteraad. Hierdoor gaat het langer duren, waardoor we niet na de winterstop een nieuw kunstgrasveld hebben.

Opbrengst COOP acties
Op zaterdag 5 september was er bij de COOP in samenwerking met Altior een evenement waar je van kon smullen. Er was een korfbalclinic en verschillende demo’s. Hier konden de kinderen kennismaken met het korfbalspelletje. Men kon bij het kraampje bij de ingang lekkere appelflappen of kersenflappen kopen. De winstmarge was voor Altior en het was een groot succes, we hebben € 266,05 hiermee opgehaald.  Ook werd bekend gemaakt wat de opbrengst was van de statiegeldactie die in de maanden april-mei en juni was gehouden; € 970,40. We willen dan ook iedereen bedanken die Altior in die maanden aan dit mooie bedrag hebben geholpen en al die mensen die die hebben genoten van zo’n lekkere flap!

Jumbo actie
Altior doet mee aan Jumbo Sparen met Elkaar! 💚
Vanaf woensdag 30 september t/m dinsdag 17 november kunnen er bij Jumbo Heeswijk-Dinther spaarpunten gespaard worden. Deze punten kunnen dan weer op verschillende manieren ingeleverd worden voor Altior. Sparen jullie ook mee? 💪🏻
Kijk voor meer informatie op www.jumbosparenmetelkaar.nl.

Rabobank ClubSupport
De Rabobank ClubSupport is weer in volle gang. De vorige vijf edities hebben we een mooi centje op weten te halen en vorig jaar hebben we daardoor mooie trainingsjassen voor de leiding en officiële shirts voor onze verenigingsscheidsrechters aan kunnen schaffen. We vinden dat netjes en herkenbaar. Ook dit jaar willen we een mooi bedrag bij elkaar krijgen om onze trainsters en nieuwe scheidsrechters op te leiden.
Van 5 oktober tot en met 25 oktober kan je als lid van de Rabobank je stem uitbrengen. We roepen jullie dan ook allen op om te stemmen op Altior!

Speculaas/krollen
De verkoop van het speculaas en de krollen gaat weer beginnen. En dit jaar met het lekkers van bakkerij Doomernik! De lijsten worden komende week uitgedeeld via jullie leiding. Uiterlijk donderdag 5 november moet het geld en de opgave van het aantal verkochte pakken speculaas en zakken krollen zijn ingeleverd bij je leiding.
Maandag 16 november kunnen de pakken speculaas en de krollen opgehaald worden in het clubgebouw van 19.00 uur tot 20.00 uur. Graag een eigen tas meenemen, zodat iedereen alles gemakkelijk mee kan nemen.

Huldiging D2 en Senioren 2
Afgelopen zaalseizoen is Senioren 2 gepromoveerd naar de Topklasse en is onze D1 kampioen geworden! 🏆 Door het coronavirus is dit natuurlijk helemaal anders gegaan dan normaal….
Op zondag 27 september zijn de dames nog even in het zonnetje gezet!

Spelregelbewijs
Vanaf de 14 jaar wordt het vanuit de KNKV verplicht om een spelregelbewijs te hebben. Dus ben jij 14 jaar of ouder, of word jij in dit seizoen 14 jaar, en heb je nog geen spelregelbewijs gehaald dan ontvang je binnenkort een mail met meer informatie en een inlogcode voor het halen van dit spelregelbewijs. Ben je al nieuwsgierig geworden? Dan kan je alvast een kijkje nemen op www.korfbalmasterz.nl.

Rompregeling
Voor elke wedstrijd waarbij er een onafhankelijke scheidsrechter bij ons komt fluiten, moeten wij ook weer een scheidsrechter leveren voor wedstrijden van andere verenigingen. Deze veldcompetitie moeten we 37 wedstrijden buiten de deur fluiten. Op dit moment zijn er 14 wedstrijden gefloten. We lopen hiermee mooi op schema. Speciale complimenten hiervoor aan Ans, Toos en John, maar natuurlijk ook de scheidsrechters die wekelijks klaar staan om onze overige wedstrijden op te vangen.

Trainen herfstvakantie en zaalcompetitie
In de herfstvakantie zijn alle jeugdteams, behalve de A1 en B1 vrij van trainen. De seniorenteams mogen zelf weten of ze in die week doortrainen, we willen jullie wel vragen dit door te geven bij de TC. Op dinsdag 26 oktober starten we met de trainingen in de zaal.

Nieuwe shirts D1
De dames van de D1 en de coaches zijn door Autobedrijf Minnaar voorzien van gloednieuwe shirtjes. Hartstikke bedankt namens Altior!

Activiteiten 2020-2021
Het seizoen is gestart, wat betekent dat naast de sportieve activiteiten ook tijd wordt gemaakt voor de spel activiteiten. Voor het seizoen 2020-2021 staat hieronder de jaarplanning. Veel activiteiten zijn onder voorbehoud i.v.m. Corona. Voor aanvang van de activiteiten ontvang je later nog een uitnodiging:

DatumWatVoor wie?
Vrijdag 30 oktoberSpeurtochtWelpen FED
Maandag 14 decemberkerstborrelSenioren, midweek, recreanten, junioren A
Vrijdag 5 februariBingoWelpen FEDC
Vrijdag 19 maartQuizJunioren A, senioren, recreanten, midweek
Vrijdag 9 aprilJeugd avondWelpen FED
N.t.b. in juniOuder kind toernooi
N.t.b. einde seizoenSeizoens-afsluiting