Wedstrijdverslag 2 en 3 december 2017

Altior pakt de punten in Bernhezer derby

Altior 1 – Prinses Irene 1 Uitslag: 16-12
Op zondag 3 december stond er voor Altior de Bernhezer derby op het programma met Prinses Irene uit Nistelrode. Voor Altior de krachtmeeting met het team wat vorige week de eerste punten haalde in de topklasse dus het beloofde een spannende wedstrijd te gaan worden. De pupil van de week Lotte van der Wijst zag 2 teams die tot het uiterste gingen en vastberaden waren om niet te gaan verliezen. De 1e helft ging gelijk op, kansen over en weer, maar de dames gingen rusten met een stand van 7-7. Na rust kwam Altior sterk uit de startblokken en liep weg naar een 11-7 voorsprong. Prinses Irene had moeite met de verdediging van Altior en die er steeds meer in gingen geloven dat ze vandaag konden gaan winnen. Prinses Irene kwam wel een paar doelpunten dichterbij maar Altior had er gelijk een antwoord op. Na het laatste fluitsignaal stond er 16-12 op het scorebord en bleven de punten in deze Bernhezer derby in Heeswijk-Dinther. Zondag 10 december staat de ontmoeting met Be Quick uit Nuland op het programma. Wedstijd begint om 15.00 uur in Sporthal De Geer in Geffen.

Altior 2 – Stormvogels 2 Uitslag: 15-22

Altior 3 – De Horst 2 Uitslag: 8-13

Altior 4 – Spes 4 Uitslag: 8-5

Altior MW1 – NDZW MW1 Uitslag: 5-5
Slechts één maal kwamen we voor de rust op voorsprong. Voor het overige deel liepen we achter de feiten aan. Kansen kregen beide ploegen genoeg. Na de stand van 4-4 en een korte rust probeerden beide teams de punten te veroveren, maar de verdedigingsvakken deden goed werk waardoor er weinig gescoord werd.

Bladella A1 – Altior A1 Uitslag: 6-9

BMC A1 – Altior A2 Uitslag: 7-7