Wedstrijdverslagen 22 en 23 september 2018

Altior begint voortvarend in de TOPklasse

Altior 1 – Stormvogels 1
Op zondag 23 september mocht Altior haar eerste competitiewedstrijd van dit seizoen korfballen. Vanwege de veranderde indeling in de TOPklasse, komt het team deze competitie uit in een poule van zes met daarin DDW, Rosolo, Be Quick en De Peelkorf. Vandaag stond een thuiswedstrijd tegen Stormvogels uit Luijksgestel op het programma. Een mede promovendus, wat maakte dat er vandaag belangrijke punten te verdelen waren. Hoewel het de hele dag regende, viel het weer tijdens de wedstrijd mee. Ondanks dat kwam Altior niet sterk uit de startblokken. De pupil van de week Fleur Collart zag dat Altior snel tegen een 0-1 achterstand aankeek, maar wist via een vrije worp de gelijkmaker erin te leggen. Ondanks bij vlagen goed spel met goede kansen, wisten de gasten toch uit te lopen naar 1-4. Via een afstandsschot werd de ruststand op 2-4 bepaald. De doelpunten moesten in de tweede helft dan toch echt gaan vallen, wilde Altior grip blijven houden op de wedstrijd. Stormvogels vond de korf het eerst en maakte 2-5. Daarna vonden de dames van Altior ook het gat van de korf: ze kwamen langszij, pakten de voorsprong en sloegen een gat van drie doelpunten. Met nog 10 minuten op de klok was de stand 8-5, de wedstrijd was volledig gekanteld. Stormvogels kwam via een korte kans op 8-6 en wist even later met een afstandsschot tot één punt te naderen. De speeltijd bedroeg nog zes minuten en de spanning in de wedstrijd was om te snijden. In het slot van de wedstrijd bleek Altior mentaal het sterkst en wist Stormvogels van verdere score af te houden. Met een eindstand van 8-7 bleven de punten in Heeswijk-Dinther.

Altior 2 – DSV 2                                               Uitslag: 4-5

Altior 3 – Astrantia/ONA 2                         Uitslag: 14-6

Altior MW1 – NDZW MW1                        Uitslag: 12-3
In een altijd spannende wedstrijd tegen de dames uit Vlijmen/Nieuwkuijk was het tempo meteen hoog. Met het warme weer werd onze conditie aardig op de proef gesteld, met over en weer mooie kansen. Dit resulteerde echter na 10 minuten pas in een doelpunt d.m.v. een kort schot van NDWZ en na 12 minuten in een afstand schot van ons. Net voor rust wisten we een voorsprong te creëren door een strafworp te benutten. Dat gaf moed en na 2 gemiste strafworpen van onze gasten kwamen wij tot scoren. Binnen 6 minuten maakten we eindelijk vele kansen af en kwamen op een ruime voorsprong te staan. Het leek er op dat deze verschillende soorten doelpunten bij onze tegenstandsters verwarring bracht en enige wanhoop. Met de stand van 9-2 kregen we nog één tegendoelpunt om onze oren maar daarna waren wij niet meer te stoppen en bleven scoren tot de laatste minuut.

De Korfrakkers R1 – Altior  R1                   Uitslag: 0-3

Altior A1 – DSV A1                                         Uitslag: 9-9